domingo, 17 de enero de 2016

Procés tecnològic



Segons el vídeo “Les competències digital”, Jordi Adell ens presenta cinc competències que ha de tenir l’esser humà per a ser competent a nivell tecnològic:


  • Competència informacional (saber analitzar, cercar i crear nova informació)
  • Competència tecnològica o informàtica (saber utilitzar les tecnologies)

  • Alfabetitzacions múltiples

  • Competència cognitiva genèrica (saber resoldre problemes)

  •  Ciutadania Digital (preparar-se per viure en una societat rodejada de tecnologia.)

Penso que aquestes 5 competències s’haurien de començar a treballar a partir d’educació infantil, no com diu Adell que comença en primària i ESO, ja que és quan els infants són com esponges i aprenen d’una forma més fàcil.

Des del meu punt de vista considero que tinc les 5 competències assolides ja que des de molt nina el meu pare va incorporar a casa el primer ordinador, ja qual cosa va fer que sentís interès per les noves tecnologies.

Apple va realitzar l’estudi ACOT, que consisteix en les etapes per les que els docents passen per apropiar-se de les tecnologies. Aquestes etapes són les següents:

  • Accés: ús bàsic en el maneig de les TIC

  • Adopció: Utilització de les TIC com a suport a l’ensenyament tradicional.(utilització de Power Point per    explicar la lliçó. Zero innovació).

  • Adaptació: Integrar les TIC en les pràctiques tradicionals

  • Apropiació: començar a experimentar noves maneres de treballar què, sense les TIC no serien possibles. 

  • Invenció: descobrir nous usos per a les TIC o combinar diferents tecnologies d’una manera en que no s’havia fet mai.


Considero que em trobo en la fase quatre d’apropiació, ja que començo a experimentar noves formes de treballar que sense les TIC no serien possibles i això es veu reflectit dins aquesta assignatura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario